Menu Content/Inhalt
Αρχική arrow Πεδία δράσης arrow Σχολική κοινότητα arrow Εκπαίδευση - Σχολική κοινότητα

Εκπαίδευση - Σχολική κοινότητα Εκτύπωση E-mail
Η σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους χώρους παρέμβασης της Πρόληψης της εξάρτησης αφού ορίζεται ως φορέας κοινωνικοποίησης και ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού και του εφήβου.
Οι εκπαιδευτικοί παίζουν ουσιαστικό ρόλο στην διαμόρφωση αξιών, στάσεων ζωής, συμπεριφορών και προτύπων καθοριστικών για την δημιουργία θετικού κλίματος και ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης του παιδιού στον χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της εφηβείας και να αντιμετωπίσουν προβληματικές συμπεριφορές και θέματα χρήσης.

Η συνεχώς μεταβαλλόμενη πραγματικότητα ορίζει ως απαραίτητη την εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση τους σε καινούριες δεξιότητες έτσι ώστε να αποτελέσουν έναν πυρήνα πρόληψης και φροντίδας του παιδιού στην σχολική κοινότητα.

Α. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
  • Ενημέρωση των συλλόγων διδασκόντων
  • Ομιλίες με θεματολογία της καθημερινής πραγματικότητας της σχολικής τάξης
  • Ημερίδες σε συνεργασία με εξειδικευμένους φορείς της ψυχικής υγείας
  • Σεμινάρια εκπαιδευτικών σε εκπαιδευτικά υλικά πρόληψης (Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού (ΚΕΘΕΑ), Συζητήσεις εφήβων (ΕΠΙΨΥ - ΟΚΑΝΑ) κ.ά.)
  • Ομάδες εργασίας εκπαιδευτικών με στόχο την υποστήριξη τους σε εξειδικευμένα θέματα της σχολικής πράξης (επίλυση συγκρούσεων, δυναμική της ομάδας κ.λ.π.)

Δημοτικό σχολείο του Μοσχάτου
Δημοτικό σχολείο του Μοσχάτου
Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ
  • Βραχύχρονες παρεμβάσεις στα πλαίσια των εκπαιδευτικών εκδρομών των σχολείων
    o Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: «Μαθαίνω την πρόληψη παίζοντας»
    o Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: «Η ουσία της ζωής είναι…»
  • Εργαστήρια εικαστικής έκφρασης
  • Υλικά πρόληψης για ομάδες μαθητών (Συζητήσεις εφήβων (ΕΠΙΨΥ - ΟΚΑΝΑ), Αρμενιστής (ΕΠΙΨΥ – ΟΚΑΝΑ)
  • Παρέμβαση στη κρίση σε έφηβους μαθητές
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Η μεθοδολογία των σεμιναρίων στηρίζεται στην αξιοποίηση της δυναμικής και της διεργασίας της ομάδας μέσω της ενεργητικής συμμετοχής των μελών της.

Η οργάνωση των σεμιναρίων γίνεται σε συνεργασία με τους προϊσταμένους των γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους Υπευθύνους Αγωγής Υγείας και τους Σχολικούς Συμβούλους αλλά και κατόπιν προσωπικών αιτημάτων.
 
Επόμ. >